fredag 20 april 2007

Stocholm torsdag em: man blir ...

en aning trött..
situationen: en aning euforisk, omtumlad och dessutom hungrig. tåget skall gå om en timme - jag är hungrig. har ingen som helst lust att spendera en massa på nåt som jag inte känner till, dessutom ingen tid.
alltså: in på "Mackedonkkan" mittemot centralen. det blir en baconburgare, cola frittes. i godan ro sätter jag mig alltså ner, börjar njuta(?) av den goda måltiden...
sitter vid fönstret med utsikt mot gatan...vad händer : jo en aning stenad drufs kliver fram, drar ner gylfen och slänger ut sin dragg mot fönstret och liksom gnider den mot rutan samtidigt som han börjar pissa.... Det enda som skiljer oss åt är ca 70 cm och en glasruta....
jag vet knappt vad jag skall ta vägen: hamburgaren liksom fastnar i munnen, jag tittar åt inget håll men är naturligtvis medveten att han är där... till slut hör jag en duns, kollar upp och ser en av de minst 50 vakterna som alltid finns här trycka upp killen än mer mot rutan och sedan leda bort den stackarn....
resten av tiden går fort och det känns skönt att få glida ner i 1:a-klassfåtöljen och bara försöka glömma allt. glömma mina intryck av Sthlm den här gången...

1 kommentar:

Anonym sa...

Haha, du skriver ju bra pappa! Rolig läsning :-) Keep it up!