måndag 23 april 2007

det är...

måndag em....
helgen gick rasade fort - alldeles fööör fort! fast det är inte tråkigt att gå till jobbet nä..nä.. - det är kul!
nåväl helgen tillbringades till stor del tillsammans med den äldsta dottern. trevligt, stimulerande och inte minst underhållande. på nåt sätt känns det att vi vid de här tillfällena kan fördjupa vår relation; vi har bra samtal/diskussioner, vi har roligt och vi gör spontana saker tillsammans! vad gjorde vi då? lagade mat (det mesta lagade dottern) - jag bistod med en del onödiga tips - maten vi lagade var f.ö. hennes specialitet så det var nog ganska onödiga tips...vi övningskörde, hälsade på farmor och farfar, satte upp fågelholkar, spelade TP kollade film tillsammans och pratade framtid. det kändes och känns oerhört bra att umgås - det blir liksom lite mer utrymme för var och en av oss - jag kan ta mig mer tid att lyssna - precis som hon. detta detroniserar naturligtvis inte min uppfattning och känsla för resten av familjen dvs en dotter till + sambo. det är precis likadant när jag är ensam tillsammans med dem. nåväl, det var en trevlig helg och vi dvs den äldsta och jag hade ordnat en trevlig middag när resten av familjen kom hem på söndag em.

1 kommentar:

Anonym sa...

Japp, det var en trevlig helg!