söndag 28 oktober 2007

pooldramat: del II





lyckligt slut: älgen är räddad!

"Sköts med bedövningspil och lyftes därefter upp

Älgen som på torsdagsmorgonen förirrade sig ner i en villapool i Johansfors, 4 kilometer utanför Oskarström i Halland, räddades på fredagen av polisen.

Älgen sövdes och man lyckades efter det lyfta upp den ur poolen."

tänk vad små vardagsnära saker kan befrämja ens tillvaro...
till yttermera visso: älgen hade en liten kalv som stod i buskarna och skrek efter "mamma älg"
vilken upplösning! vilken lycka! vilken världsnyhet!

f ö hade vi en trevlig kväll i går: kulturens wektare m familj var på besök. vi käkade gott, drack gott, pratade mycket och skrattade en hel del ( hoppas gästerna nu instämmer i dessa påståenden...)

idag söndag har hösten kommit med regn och blåst. vi har ju haft en fantastisk oktobermånad men nu är det nog slut på det goa vädret....(???)

och sedan kan jag meddela att moderaternas partistämma har avslutats. inga kravaller, upplopp eller för den delen revolutionära inslag i debatten har rapporterats. det som har diskuterats mest är väl antagligen ulrika schenströms tete á tete m en reporter på tv4....
hon var ju dessutom packad.......

allvarligt talat var finns diskrepansen: danielsson eller schenström???? make your choice!


p.s jag vill ha en general som leder oss ur krisen....!


1 kommentar:

Mammatilltre sa...

Gästerna instämmer! Tycker värden tagit i underkant. Fantastisk god mat - för att inte tala om den vegetariska paellan!!! Och vilken underbar panacotta - kunde inte låta bli att likna den vid kalvdans som är bland det godaste man kan bjuda mig på. I min barndom kunde jag äta upp alltihop alldeles själv!!! Trivsamt med god samvaro tillika musik. Inte alltid känd av mig - bara en så'n sak - att få bekanta sig med för ens egen person ny musik... Tack till er alla tre! Ska bli skoj att oxå träffa Östersundsbon framöver!