måndag 8 oktober 2007

jag

praktiserar mina uppfräschade kunskaper inom jordbruksområdet och rensar land, vänder jord. kalkning lär genomföras under november månad...


det är varmt och solen skiner från en klarblå himmel. bina jagar den sista nektarn bland höstflox och ölandstok (varför heter den så egentligen?)
ett gott dagsverke och jag är nöjd. genomför också en inspektion av vinförrådet - det ser ganska bra ut, räcker väl till jul eller så.... jag blir m a o ännu mer nöjd ( och präktig kanske??).

fredag kväll tillbringas på jazzhuset: still young & beautiful spelar och de är så tajta, så bra! vi har bestämt oss för att äta. maten är en aning medioker... men vad gör väl det när nu bandet är så himla bra! det blir pendel och nattvandring , hemma vid pass 01:30....

2 kommentarer:

Mammatilltre sa...

Uppfräschade jordbrukskunskaper?

Anonym sa...

Det gläder mig att musiken var tillfyllest! Men det fanns några frigångsmillimeter till en dunk eller två ytterligare..... : - ) En mycket trivsam tysklandstur där jag fick nya musikaliska influenser. Tack för det! Ser fram emot vårturen för att fylla förråden inför sommaren!