tisdag 16 oktober 2007

jag når..

botten av tvättkorgen.."jag ser ljuset jag ser ljuset" för att nu göra en enkel parafras på en känd filmreplik...

lyssnar på dagens eko och där är mina två favoriter: peter eriksson och åsa torstensson och munhuggs kring infrastrukturella satsningar på järnvägen i sverige... i sak pratar de inte om vad som de vill göra utan mer kring vad motståndaren inte lyckats med. måste säga att åsa t är en mutant av sin partikollega och min absoluta favorit i regeringen - "maudan".
politiska kvasidiskussioner, utfästelser och allmänt ostrukturerade idéer om vad som behöver göras för att utveckla det här landet... nej skicka tillbaka henne till uddevalla eller göm henne hellre bland silltunnorna i nån bohusländsk avkrok... jag står inte ut!

och ericssons aktie störtdyker.. och svanberg förlorar 77 mkr på mindre än en minut.... synd om honom

1 kommentar:

Anonym sa...

"Sledgehammer" gör sig precis lika bra på CD! En klassiker! Maxisingeln på vinyl får vanta till det blir vinylkväll i hemmet. Med gott om tid att lyssna till såväl vinylens som brasans hemtrevliga knastrande!