tisdag 29 januari 2008

jag grämer mig inte eller: alfons har fått en kompis!

"-jag grämer mig inte, det som har varit har varit."
I förra veckan fick pär nuder sparken av mona sahlin från den prestigefyllda posten som partiets talesperson i ekonomiska frågor. brist på engagemang och delade meningar om hur jobbet skulle skötas var den officiella förklaringen.
läs olle svennings krönika

ja ja det är inte lätt alla gånger... längtan efter maktens berusning kan överskugga allt annat inkl emapti, förståelse,respekt för andra och självkritik. jag ser samma tendenser hos några i min omgivning - var man sådan i 40-årsåldern?

och nu har alltså alfons (reinfeldt) fått en kompis: thomas östros. lika som bär...

annars så är det tordag och våren lyser fortfarande med sin frånvaro
tack till ger fylking för att tagit bladet från mun - helt rätt:
carola skall nog hålla sig till sång och inget annat.....


Inga kommentarer: