torsdag 27 december 2007

vardag

igen....julen är över - jag i alla fall stora delar av den
vi firade som vanligt en traditionsenlig helg: grötfrukost på julaftonsmorgon, kaffe, tre sorters sill, egenhändigt gravad lax, potatis, skinka, rödbetssallad, köttbullar, prinskorv, leverpastej, gurka, ostar, snaps, svagdricka, öl och därefter äggost och kaffe.
innan dess kalle anka och framför allt "kan du vissla johanna" en underbar film med per oscarsson. boken kom 92 och filmen visades för första gängen 1994.
juldagen blev ganska avslappad... det regnade mest hela tiden och det fortsatte på annandagen. annandagskväll körde jag sanna till tåget.. det finns nog annat än skidåkning som drar i östersund/åre...
det var roligt att rå om henne om än att det var kort. i regnet i bilen hem: van morrisons orange field och jag blir lätt melankolisk...

1 kommentar:

Anonym sa...

Spännande internationell publik du har.Är det en vän? Kan man kanske få en översättning? Försiktig som jag är har jag INTE klickat på den lilla länken. God fortsättning önskar jag dig och de dina!