måndag 11 juni 2007

and the healing has begun...

tja så uttrycker "van the man" det och jag är böjd att hålla med. sommaren är här! och den där riktigt goa känslan infinner sig. det är varmt, det är skönt och det är m a o härligt att leva. vardagsbekymren tonar bort och man befinner sig helt plötsligt i en annan värld.
minnen från barndomens somrar träder fram. det är iskall mjölk på glasflaska, morsans goa kanelbullar,sommar vid havet i falkenberg och ett sommarlov som bara består av en massa upplevelser och äventyr.

tonårsomrar innebär en lite mer komplicerad världsbild, det är musik, röka, billigt vin och flickor man längtar efter. samtidigt också en gryende känsla och kanske oro, över att man är på väg in i vuxenvärlden...
snart är man medelålders - det går ruskigt fort! och innan dess skall man hunnit med allt: man ska hunnit med att skaffa sig ett bra jobb, en familj, ett hyfsat boende och en någorlunda bra ekonomi.
man vill att ens egna barn skall få lika bra sommarlov som man själv hade, fyllda av upptåg och upplevelser, massor av glass och härliga dagar vid vattnet...
jag hoppas att jag kan förverkliga detta för mina egna barn.

2 kommentarer:

Anonym sa...

bra sommar ska iaf jag ha!

Anonym sa...

rännande och rännande :P man får passa på när man kan! jag vet att du gärna hade velat åka båt som jag gjorde igår, eller hur?
och i morgon ska jag faktiskt gå bredvid på boendet för förståndshandikappade och så ska jag till psykologen. så i morgon är det en viktig och riktig dag! :) kram på dig