torsdag 26 mars 2009

kanske


våren är på väg..
morgon: och jag kollar in rödhaken som alltid finns där...
kallt men ändå: blå himmel och solen skiner.
stoppar händerna i fickorna "man får vara bra nöjd ändå"...
trycker in propparna - go wireless with olle!
lyssnar mycket på olle ljungström just nu - en ikon, ett offer, ett geni: smart och annorlunda
buss, tåg promenad...
"the road goes ever on"
and
it's another day in paradise....

"du sköna värld"
en liten stund av mitt liv som inte gör ont det smakar så gott
och allting omkring det verkar enkelt och så klart
men du vet att det kan vara för att du inte är född smart........

i ett hål i en väg har jag lagt min hemlighet
nåt som bara du vet....


"hur långt kan det gå"
om det finns plats för att välja
så vill jag välja vill jag välja
vill jag slippa svälja...

hur nära kan man gå?
hur långt kan det gå?

"tysk indian"
när tåget har stannat
vid hamburgs station
så börjar luften kännas tung
varför tog du mig hit när världen är så stor
jag luras till mycket men det är inte här jag bor...


se där några - några fragment från olles rika repertoar....




2 kommentarer:

Mammatilltre sa...

Så fick vi vara med på din resa till arbetsplatsen...och dela några strofer av Olle som vi snart nog får uppleva...Visst framstår han som genialisk!?

Kulturens Wektare är mer tveksam.

Vilken konstellation blir vi som äter och njuter ihop - härifrån är det KW och undertecknad.
//Carin

Rustan sa...

Det säga vara svårt att förstå, kanske bara till för filosofer, men va skulle livet vara utan ljuv poesi?