tisdag 17 juni 2008

em...

i fotboll pågår. jag ringer en expert för att få en professionell analys. kulturens wektare visar sig ha ungefär samma uppfattning som jag: holland regerar, portugal lurar i vassen och sverige har i alla händelser klarat sig någorlunda. jag menar också på att kroatien är en dark horse men här opponerar sig den vanligtvis så timide wektaren och menar på att man inte kan hålla på ett lag som kommer från ett land som fortfarande hyllar franjo tudman ( f d president - lämnade jordelivet 1999)
vi är överens om att rosenbergs inhopp i spanienmatchen var en katastrof... nä in med allbäck! om honom kan man f ö läsa på wikipedia: "
allbäck är en kvick anfallare som oftast befinner sig inne i straffområdet. Han föddes in i örgryte is, hans pappa stefan allbäck registrerade medlemskap i klubben när Marcus var nyfödd."
så ropen skall: allbäck åt alla och inte minst det ryska försvaret om det nu visar sig att z tröttnar...
annars så är det snart semester...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Rosenberg var katastrofal, helt värdelös! Såg nu att du hade ringt men vågade inte ringa så sent, men du kan väl slå mig en signal på dagen i morgon i stället? Om inte annat ringer jag dig!
Kram på dig pappa!

Anonym sa...

Just precis, herr Mupp. Där är vi helt överens. Det är märkligt att vi Griniga Gamla Gubbar (GGG) inte fått chansen att ersätta Lars-Roland. I morgon, startar vi med Zlatan & Henke. När någon eller båda tar slut, in med Mackan som targetplayer och Elmander som djupledslöpare. Måste erkänna att Zlatans fotbollstyngd imponerar. Dessutom har Daniel Andersson gjort en strong insats. Jag får ta tillbaka de förklenande ord jag fällt över honom 2000, 2002, 2004 & 2006. Är kanske på sin plats att be Roj och Patrik om ursäkt också! Om nu Ljungberg gör en inspirerad arbetsinsats och försvaret spelar som i första matchen så kan det gå vägen i morgon mot Ryssland. Men Charlamov, Krutov, Lario…, jag menar de färska UEFA-cupmästarna och komplementsspelarna i Europas olika ligor är vassa offensivt! Skjutvarning utfärdas.
Men för statistikens skull vore det kul om Sverige gick vidare. Men mot Holland blir det bom stopp. Holland får möta Italien som de spöar upp och når finalen där de får möta: Tyskland. Mer säger jag inte efter att ha suttit i GGG:s spågubbetält och tittat i den som en fotboll designade spåkulan.
P.S. Innan stormatchen ser jag sonen spela korpfotboll på Heden klockan 19. Jag hinner precis cykla hem, dra på den gula landslagströjan (2006 ed.) samt knäppa upp en düsk bier innan jag gräver ner handen i chipspåsen! Heja Sverige! D.S.