måndag 10 mars 2008

nyss hemkommen...

tillika befriad från allt vad tv och datorer heter under en hel vecka i val thorens, frankrike ....
så hamnar man mitt i andra chansen och får se ikonen dvs "la carola" drabbas av häxjakten och de en dag före internationella kvinnodagen.... det är synd om andreas johnsson... det är synd om människorna ( som strindberg uttryckte det).
ja ja... veckan i val thorens var fantastisk. enkelt men trevligt hotell, mycket god mat och fantastisk skidåkning - vad kan man mer begära. två meter långa storslalomskidor fungerade men men sista dagen provade jag faktiskt ett par carving som funkade maximalt både i pist, på is och i lössnö.

härligt! utropar medelålders surgubbe och kastar sig likt en fantom ut i pisterna. blodad tand och det blir nog att spika upp de gamla skidorna på garageväggen likt en relik och tillika ett monument från förr: det blir nog att gå på rean och inhandla nytt. har redan spanat in ett par bra "lagg" till det facila priset 4500:- ...
jag är sugen på mer skidåkning!

2 kommentarer:

Sanna sa...

Köp ett par såklart :)
Själv är det dags att slipa om mina nu, det behövs kan jag säga!
Kul att du ringde upp igen idag. Nu är jag i alla fall färdigpluggad, inte alltför sent, det blev effektiv pluggning nu i kväll, skönt att få det gjort så jag slipper kliva upp med tuppen i morgon bitti. Näe, nu kan jag iaf sova till 8-9, skönt!
Träningsvärk i hela kroppen har jag också sen gårdagens styrketräning, men det känns bra. Har gått ner nästan 9 kg nu pappa, hurra hurra! Är du stolt? Det är jag :)

Anonym sa...

Hello. This post is likeable, and your blog is very interesting, congratulations :-). I will add in my blogroll =). If possible gives a last there on my blog, it is about the Impressora e Multifuncional, I hope you enjoy. The address is http://impressora-multifuncional.blogspot.com. A hug.